Felanmälan

Felanmälning sker i första hand till respektive husvärd och i andra hand till någon i styrelsen.

Vid misstanke om stopp i avlopp gäller följande rutin:

Styrelsen har tecknat avtal med Solna högtrycksspolning AB. Vi har därmed ett fast pris per spolning, 1875 kr på dagtid, 3125 kr andra tider och helger.

Vid misstanke om stopp ska ärendet framöver hanteras såhär:
1) Lägenhetsinnehavaren rensar själv vattenlås och brunnar.
2) Kvarstår problemet kontaktas styrelsen som ger klartecken att ringa rörfirman.
3) Därefter ringer lägenhetsinnehavaren själv till Solna högtrycksspolning AB, Telefon/Jour: 08 – 82 19 07

Vanligtvis har stoppen suttit i köksavloppet och den troligaste orsaken är fett. Tänk därför på att inte spola ner fett och matrester med mera i avloppet.

Akuta tekniska fel (läckage, sönderbrutna lås mm) görs till Fastighetsägarna i Stockholm:

Dagtid: tel 617 76 00

Journummer (16.00 till 07.00): tel 657 64 50

Vid hissfel skall anmälan ske direkt till Kone Hissar: tel 618 01 80.

Sätt upp ett meddelande om vem som har anmält ett akut fel, vart och datum när anmälan har gjorts.

Fastighetsägarnas tjänster kan även utnyttjas för tekniska fel i den egna bostaden. Beställning görs på: tel 617 76 00. Begär en kostnadsuppskattning innan definitiv beställning görs. Den enskilde medlemmen får normalt själv stå för kostnaderna att åtgärda fel i bostaden.

Felanmälan på Kabel-TV och InternetCabel via ComHem sker direkt till ComHem: tel 0771 – 55 00 00. Problem med bredband via OwnIT tas direkt med deras kundtjänst 08 – 525 07 300.

Om du fått in ohyra i lägenhet kontakta då omgående Anticimex, som kommer på hembesök: tel 08-517 634 00.

Vid problem med garaget och eller dörrar till garaget hänvisar styrelsen till Brf Kräftan 1620, som är ägare av fastigheten där garageplatserna finns.