Felanmälan

Felanmälan görs i första hand till respektive husvärd och i andra hand till styrelsen via styrelsen@malarstrand2.se

Vid akuta tekniska fel kontaktas leverantörer direkt.

 

Akuta tekniska fel

Läckage, sönderbrutna lås mm.

Fastighetsägarna i Stockholm

Dagtid: tel. 08- 617 76 00

Journummer (16.00 till 07.00): tel. 08- 657 64 50

Fastighetsägarnas tjänster kan även utnyttjas för tekniska fel i den egna bostaden. Begär en kostnadsuppskattning innan definitiv beställning görs. Den enskilde medlemmen får normalt själv stå för kostnaderna att åtgärda fel i bostaden.

Beställning görs på: tel. 08-617 76 00

 

Stopp i avlopp

Solna högtrycksspolning AB

Journummer: 08 – 82 19 07

Styrelsen har tecknat ett avtal med Solna Högtrycksspolning AB.Vi har därmed ett fast pris per spolning: 1 875 kronor dagtid och 3 125 kronor övriga tider samt helg.

Vid misstanke om stopp i avlopp ska ärendet hanteras på följande sätt:

  1. Lägenhetsinnehavaren rensar själv vattenlås och brunnar.
  2. Kvarstår problemet kontaktas styrelsen som ger klartecken att ringa Solna högtrycksspolning.
  3. Därefter ringer lägenhetsinnehavaren själv på tel. 08-82 19 07 (samma telefonnummer dygnet runt) och bokar en tid på arbetstid en vardag.

Vanligtvis har stoppen suttit i köksavloppet och den troligaste orsaken är fett. Tänk därför på att inte spola ner fett och matrester i avloppet.

 

Hissfel

Kone Sverige

Telefon 08-618 01 80

Vid hissfel ska anmälan ske direkt till Kone.

Sätt upp ett meddelande om att felet anmälts, och av vem.

 

TV och bredband

Ownit

Kundtjänst och support: tel. 08-525 07 300

COM HEM

Kabel-tv och internet via kabel-tv, tel. 0771-55 00 00

 

Ohyra och skadedjur

Anticimex

Telefon: 08-517 634 00

Om du fått in ohyra eller skadedjur i din lägenhet, kontakta Anticimex för hembesök.

 

Garage och garagedörrar

Vid problem med garaget och dörrar till garaget hänvisar styrelsen till Brf Kräftan 1620, som är ägare av fastigheten där garageplatserna finns.