Felanmälan görs i första hand till respektive husvärd husvard@malarstrand2.se och i andra hand till styrelsen via styrelsen@malarstrand2.se
Vid akuta tekniska fel kontaktas leverantörer direkt.
Akuta tekniska fel
Läckage, sönderbrutna lås mm.
Fastighetsägarna i Stockholm
Dagtid: tel. 08-617 76 00
Journummer (16.00 till 07.00): tel. 08-657 64 50
Fastighetsägarnas tjänster kan även utnyttjas för tekniska fel i den egna bostaden. Begär en kostnadsuppskattning innan definitiv beställning görs. Den enskilde medlemmen får normalt själv stå för kostnaderna att åtgärda fel i bostaden.
Beställning görs på: tel. 08-617 76 00
Stopp i avlopp
Solna högtrycksspolning AB
Journummer: 08–82 19 07
Styrelsen har tecknat ett avtal med Solna Högtrycksspolning AB.
Vid misstanke om stopp i avlopp ska ärendet hanteras på följande sätt:
- Lägenhetsinnehavaren rensar själv vattenlås och brunnar.
- Kvarstår problemet kontaktas styrelsen som ger klartecken att ringa Solna högtrycksspolning.
- Därefter ringer lägenhetsinnehavaren själv på tel. 08-82 19 07 (samma telefonnummer dygnet runt) och bokar en tid på arbetstid en vardag.
Vanligtvis har stoppen suttit i köksavloppet och den troligaste orsaken är fett. Tänk därför på att inte spola ner fett och matrester i avloppet.
Hissfel
Kone Sverige
Telefon 077-150 00 00
Vid hissfel ska anmälan ske direkt till Kone.
Sätt upp ett meddelande om att felet anmälts, och av vem.
TV och bredband
Ownit
Kundtjänst och support: tel. 08-525 073 00
Tele 2 (fd COM HEM)
Kabel-tv och internet via kabel-tv, tel. 90 222.
Mer info: https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play
Ohyra och skadedjur
Anticimex
Telefon: 08-517 634 00
Om du fått in ohyra eller skadedjur i din lägenhet, kontakta Anticimex för hembesök.
Garage och garagedörrar
Vid problem med garaget och dörrar till garaget hänvisar styrelsen till Brf Kräftan 1620, som är ägare av fastigheten där garageplatserna finns.